tisdag 19 juli 2011

Med hopp om rättvisa..

Nu är det ju så att jag inte hoppas alltför mycket eftersom samhället är som det är men jag är GLAD att Skolinspektionen tagit min anmälan om att mina älskade extraflickor inte fått undervisning i enighet med skollagen och inleder en granskning.

SR P4 berättar i eftermiddagens nyhetssändning om att kommunen flickorna bor i ska förklara sig..YES!

Önskar Socialstyrelsen också skulle ta mig på allvar och granska hur de 4 utredningarna om att flickorna far illa utretts OCH vad utredningarna resulterat i men där går jag bet, eftersom Socialstyrelsen INTE vill svara på frågan OM hur jag gör en tillsynsanmälan utan hänvisar mig till Socialtjänsten som jag “babblat” med så många gånger och det gör ingen skillnad för flickorna. Dessutom tycker jag det är märkligt att jag som “icke anhörig” blir uppmanad att kontakta Socialtjänsten trots att jag redan gjort det så många gånger och jag tänker att rättsäkerheten för flickorna inte finns då de är minderåriga och inte kan eller får anmäla socialtjänsten.

Men men..en sak i taget..det kan ju hända att Skolinspektionen kommer fram till att Socialtjänsten är ansvarig för att flickorna inte fick någon undervisning det halvår de var jourhemsplacerade..kanske kanske..

3 kommentarer: