lördag 21 maj 2011

Agility, cykelvagn och premiär..

Det var lördagen som sprang förbi!

GRATTISKRAMAR Maja på 16-årsdagenFödelsedagstårtaPresent med rosettRött hjärta två år kvar till 18 och frihet!!

Sovdags strax. Valplivet suger musten ur en men det är ljuvligt. Som rubriken förtäljer har vi testat agilitybana idag..eller delar av. Tusan så på han är Stawros!! For iväg upp på en tippbräda och knallade rakt på..när den slutligen tippade i backn skällde han på den! Nästa hinder var ett tvärt, högt som skulle bestigas och sen var det lika tvärt nerför. “Det vågar han aldrig” var min tanke. Jo då han sprang upp och ner och det flera gånger för egen maskin utan lockelser med godis eller påhejning..SÅ DUKTIG!

Det roligaste var när han hajade krypa tunnel..en rak utan problem. Därefter hittade vi en böjd. Valpen försvann in i den böjda tunneln och stannade mitt i böjen så varken husse eller matte såg honom. Vi lockade och lockade och när valpen varit där inne länge så var jag på väg att krypa in efter men då kom han ut..smaskandes på godis! Då såg vi att det var jättemånga godisbitar som låg i tunneln. Undra på att han dröjde sig kvar..han går ju fortfarande på diet den lille greken så nu återstår att se hur lillmagen ter sig Förvånad

Blocket

Jag har aldrig handlat något på blocketFörvånad När älsklingen idag kläckte den fantastiska iden om att köpa cykelvagn till valpen efter att han hittat en annons i Coops annonsblad, begav jag mig till www.blocket.se

Cykelvagnen på Coop var rejält nedsatt men den jag hittade på blocket var halva priset. Så “finns den kvar?” var och är den stora frågan.

Har mailat annonsören..ringt hur många ggr som helst men får inte kontakt..frustrationsträning på hög nivå!! Hör aldrig talas om att alla som handlar på blocket har problem med kontakten men SJÄLVKLART ska jag INTE få kontakt.

Kan sätta en spänn på att när jag får kontakt kommer den kvinnliga annonsören säga..”vilken otur då..det var en här och hämtade vagnen för 10 minuter sedan”

Har du en cykelvagn typ en sån här:

Ja, då kan du väl höra av dig!! farmodern@gmail.com

Självklart så är det den lilla Stawros som ska åkaLer ..det börjar bli trångt i cykelkorgen nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar